zondag 2 februari 2014

Creative | DIY tijdschriften collage

Iedere maand geef ik een fortuin uit aan tijdschriften. Flow, Flair, Cosmopolitan, Women's Health; ik koop ze allemaal. Voor mij is dat echt ultiem relaxen: mijn bff de bank, mijn andere bff thee en een tijdschrift. Perfectie. 

Een tijdschrift dat ik nooit lees is de Vogue. Te dure kleren, te mooie modellen; daar kan je toch alleen maar depressief van worden? Maar toen zag ik een bundeling kaarten liggen met een opdruk van de meest iconische covers van de Vogue ooit. Oh. Oh. Oh. Hebben! Drie keer had ik ze in m'n hand, de vierde keer kocht ik ze toch maar. Maar... Dus... Toen had ik 100 kaarten. Aangezien ik voor het laatst een kaartje heb verstuurd in de prehistorie, was versturen niet echt een optie. De oplossing: een collage maken. Zo doe je het:



















Benodigheden (30 euro)
- Tijdschriftencovers afgedrukt op kaarten. Ik koos voor Vogue kaarten, die kun je online hier bestellen of kopen bij de Urban Outfitters. Je kan natuurlijk ook kiezen voor een ander tijdschrift, zoals deze
- Een wissellijst in een kleur naar keuze. 
- Een papiertje ter grootte van je wissellijst (bijvoorbeeld het papiertje dat standaard in een wissellijst zit bij verkoop)
- Plakband
- Schaar

Instructies (15 minuten)
Eigenlijk is het heel simpel. Kies eerst de leukste kaarten uit en meet of deze kaarten passen in je lijst. Plak ze in chronologische volgorde op het papier (dus de oudste tijdschrift covers eerst) met een klein plakbandje aan de achterkant. Schuif vervolgens voorzichtig het papier terug in de lijst, en je kunstwerkje is geboren! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten