woensdag 29 januari 2014

Happiness | 10 liedjes waar je blij van wordt

"There are two means of refuge from the miseries of life: music and cats" Albert Schweitzer.

Ik ben het 100% eens met deze wijze worden. Helaas vind zelfs mijn kat dat ik een leven moet krijgen, dus is ze niet altijd beschikbaar. Wat overblijft om mij op te vrolijken? Muziek. Dit zijn de lekkerste tien nummers als je wel wat extra happiness kan gebruiken (of gewoon omdat je al happy bent en dat lekker wilt vasthouden):

Jack Johnson - Banana Pancakes



Altijd als ik dit liedje hoor wil ik in bed kruipen met drie seizoenen Sex and the City en veel te veel take-away food.  Oh, en het liefst met Jack Johnson naast me. Ontbloot. Met een gitaar. 

The Beatles - Here Comes the Sun



Ik houd van de zon. Ik houd van The Beatles. Als ik dit liedje hoor wordt ik dan ook automatisch intens gelukkig. 


The Kooks - Young Folks

Deze spreekt helemaal voor zich. Oh, wat een heerlijkheid. 

Crystal Fighters - Plage


Oh. Oh. Oooooh. Zo lekker, zo fijn, zo relaxed. #happy

Will And The People - Lion in the Morning Sun

Will And The People zag ik vorig jaar live op Pinkpop. Half liggend op zacht gras, half liggend op een oud jasje en met kleine zonnestralen tintelend op mijn gezicht werd ik helemaal meegenomen door hun muziek. Hoe kan je je niet happy voelen als je hier naar luistert? 


Walking on Sunshine - Aly and AJ



Flashback: ik in een gestippelde pyjama, springend op mijn bed met een haarborstel en dit liedje. Oke nee, dat heet geen flashback. Dat heet gisteravond. 

One Republic - Good Life



Als ik dit liedje hoor, wil ik meteen naar het vliegveld rennen en de eerste de beste vlucht boeken. Nee, serieus: luisteren is op eigen risico. 

Imagine Dragons - On Top of the World



Omdat ik faal in echt heel veel dingen is het soms wel fijn om te denken dat ik on top of the world ben. Maar zodra deze gedachte ook maar enigszins mijn hoofd in komt kruipen loop ik uiteraard tegen een glazen deur aan zodat die gedachte meteen mijn hoofd weer uitvalt. Ouch. 

Pharrel Williams - Happy

Because I'm happpppyyyy. Dit liedje maakt mij net zo blij als cheesecake. Oh en geloof me: dat zeg ik niet zomaar. 

Snoop Dogg, Wiz Khalifa & Bruno Mars - Young, Wild and Free

Ik weet dat dit liedje voornamelijk over wiet gaat (rapt Snoop Dogg ooit over iets anders?), maar toch maakt ie me altijd heel vrolijk. Diep van binnen ben ik eigenlijk gewoon een enorme gangster die zich vermomd als kattenvrouwtje. 

En....welke muziek maakt jou blij? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten