donderdag 10 april 2014

Health | Havermoutkoekjes met pindakaas, banaan en chocolade


Quizvraag. Havermout, pindakaas, banaan en donkere chocolade: wat hebben deze vier voedselitems met elkaar gemeen?

1. Ik eet van alle vier minstens 30 kilo per jaar.
2. Ik onderhoud met alle vier een diepe vriendschap.
3. Als ik zou kunnen trouwen met één van hun, dan zou ik dat doen. En dan zou ik vervolgens vreemdgaan met de andere drie. 
4. Ik heb om alle deze items minstens één keer in mijn leven gehuild van blijdschap. 

Oh, en niet onbelangrijk: alle vier zijn ook nog eens heel gezond. Havermout zit vol vezels, bananen vol mineralen, donkere chocolade vol anti-oxidanten en pindakaas vol goede vetten. Deze koekjes zijn dus extreem lekker, én heel gezond! Tel daar bij op dat ze ook nog heel makkelijk en goedkoop zijn, want je hebt maar vier ingrediënten nodig. Hier komt het recept: 


Ingrediënten (voor 4 koekjes)
35 gram havermout
1 banaan, geprakt
1 eetlepel pindakaas
1-2 blokje(s) donkere chocolade, gesneden in kleine blokjes

Bereiding (3 minuten + 30 minuten oven)
1. Well, it's easy: meng gewoon alle ingrediënten met elkaar. Het liefst met een vork, want het kan een beetje plakkerig zijn. Blijft het mengsel té plakkerig? Voeg dan nog wat havermout toe. 
2. Bak 30 minuten in een oven van 160 graden. Eventjes laten afkoelen en... smullen maar!

1 opmerking:

  1. titanium tube | Baojititanium
    천안 출장안마 wiki › titanium-tube › wiki › titanium-tube The structure of the Titanium 경기도 출장마사지 tube 김제 출장마사지 is the 군포 출장안마 tungsten core structure which is the tungsten titanium wire core structure in the Chinese carolina. A tungsten core structure in

    BeantwoordenVerwijderen